Ontwikkelen is afscheid nemen van het bekende, ontleren wat vertrouwd is. Bijvoorbeeld wanneer de doorzetter opeens als drammer wordt ervaren, de zorgvuldige ‘denker’ weggezet als ‘dwarsligger’, de visionair weggehoond als dromer. Maar of je bestuurslid bent of meewerkend voorman, het maakt niet uit wat je doet of wie je bent, maak de keuze en sta verrast van wat je nog kunt leren.

De dagelijkse praktijk van onze dienstverlening sterkt ons al twintig jaar in deze overtuiging. Leren vraagt om lef, motivatie en doorzettingsvermogen. Dat ondersteunen wij vanuit en aantal principes:

  1. Zorg voor een gemotiveerde ‘leerling’ met een concreet en relevant doel;
  2. Werk met beproefde en doordachte didactische leerprincipes;
  3. Zorg voor bekwame trainers met een bewezen track record in de praktijk;
  4. Leren kan leuk zijn.

Deze principes zijn de pijlers in elk van onze programma’s. Leermotivatie door de intake het karakter van een coachgesprek te geven: verbindend, veilig en intimiteit als recept voor de motivatie om te leren, met de buy in en een leerdoel als uitkomst. Een didactische aanpak die beklijft zoals een diversiteit aan leervormen om alle leerstadia van Kolb te doorlopen bij elk thema, met de leerprincipes van ons brein zoals aandacht voor de goede leeromstandigheid, de kracht van herhaling (cadans) en leren door zelf te creëren. En niet te vergeten de 70-20-10 regel, ons besef van het grote belang van leren in de praktijk, leren door te doen, van collega’s, met collega’s. Trainers en gastsprekers die zonder uitzondering verbonden zijn aan topinstituten in Nederland met een bewezen praktijkervaring en werkvormen waar men na jaren nog met plezier op terugkijkt.

Dat is kwaliteit in leren en veranderen, dat is onze filosofie die het succes van ons bureau verklaart.