‘Learning is leaving your comfort zone!’ Leren vraagt lef, motivatie en doorzettingsvermogen. Maar ook de openheid, veiligheid en aanmoediging om te experimenteren. Incompany niet zelden een uitdaging.  In het onderwijs kennen we het leerprincipe: ‘de innerlijke toestand moet goed zijn’. Wij geloven in vijf leerprincipes:

  1. Motivatie. Mensen willen wel veranderen, maar niet veranderd worden. Daarom besteden we veel aandacht het samen voorbereiden van deze verandering, zodat men het gevoel heeft zelf in de driver’s seat te zitten;
  2. Ontwikkelen en veranderen gaat gepaard met afscheid nemen. Of het nu gaat om bijvoorbeeld de invoering van Agile, een nieuwe competentie aanleren of ‘opeens een leidinggevende zijn’, iets moeten loslaten om het nieuwe te omarmen hoort daarbij. Afscheid nemen gaat bij mensen gepaard met weerstand, dat hoort bij het (rouw)proces en daar houden we rekening mee in onze interventies;
  3. Beproefde en doordachte didactische leerprincipes als pijlers. Iedere organisatie is anders, ieder team heeft zijn eigen dynamiek en cultuur en ieder mens heeft zijn eigen leervoorkeur. Sluit daar zo goed mogelijk bij aan; het vergt misschien wat extra tijd en creativiteit maar het rendement is merkbaar groter;
  4. Ter zake kundige trainers met een bewezen track record in de praktijk. Onze trainers, coaches en adviseurs zijn verbonden met de topinstituten en -business schools van Nederland. Wij garanderen een vooraf afgesproken uitkomst van onze trainingen en interventies, een bewezen trackrecord van de professionals is dan wel het minste waar we op kunnen sturen;
  5. Zorg dat leren ook leuk is. Zelfs wanneer mensen gestuurd worden, zoals bijvoorbeeld bij veranderingen, is het belangrijk om te streven naar een onvergetelijke ervaring waar mensen nog jaren met plezier op terugkijken. Persoonlijk en dichtbij, intiem en met humor; dat is ons constante streven;

Deze principes zijn de pijlers in elk van onze programma’s. Leermotivatie door de intake het karakter van een coachgesprek te geven: verbindend, veilig en intimiteit als recept voor de motivatie om te leren, met de buy in en een leerdoel als uitkomst.

Een didactische aanpak die beklijft zoals een diversiteit aan leervormen om alle leerstadia van Kolb te doorlopen bij elk thema, met de leerprincipes van ons brein zoals aandacht voor de goede leeromstandigheid, de kracht van herhaling (cadans) en leren door zelf te creëren.

En niet te vergeten de 70-20-10 regel, ons besef van het grote belang van leren in de praktijk, leren door te doen, van collega’s, met collega’s. Trainers en gastsprekers die zonder uitzondering verbonden zijn aan topinstituten in Nederland met een bewezen praktijkervaring en werkvormen waar men na jaren nog met plezier op terugkijkt.

Dat is het ambacht van ontwikkeling dat het succes van ons bureau al sinds de oprichting verklaart.

Neem contact met ons op voor meer informatie of een vrijblijvend advies.